top of page

Örnek Poster

Sizler için örnek olarak hazırladığım, Gölgeleme Görevi Sırasında Fark Edilen Değişimin Türü ile Çalışan Bellek Kapasitesi Arasındaki İlişki, başlıklı posteri indirebilirsiniz. Bu poster yazıcıdan 100X100 cm boyutlarında çıkacak şekilde hazırlanmıştır.

Örnek Posterin Açıklanması

Özet: Çalışan bellek kapasitesinin hangi bilişsel süreçleri ölçtüğü ile ilgili alternatif açıklamaları anlatıp derste tartıştığımız Makale 5’in (Conway et al 2001) sonuçlarından ve bu sonuçlar için getirilen dikkatin kontrolü açıklamasında bahsediyorum (Yani arkaplanı özetliyorum). Ardından önerdiğim deneyi ve bu deneyin neyi test edeceğini kısaca açıklıyorum (Yani amaç’ı özetliyorum). Son olarak bir cümle ile beklenen sonuçları özetliyorum.

Arkaplan: Bu bölümde Baddley’in çalışan bellek modelini, çalışan bellek görevlerini, çalışan bellek görevlerinin Baddley’in modeline göre neyi ölçtüğünü anlatıyorum, ve ardından çalışan bellek görevi puanlarının kontrolünü ile ilgili olabileceğini anlatıyorum.

Bu şekillerin hepsini, internetteki şekillerden esinlenerek ben çizdim.

Amaç için ayrı bir bölüm oluşturmadım. Amacı söz ile arkaplandan sonra anlatıyorum.

Metod: Burada metodumu kısaca anlatıyorum. Söz ile anlatırken oldukça detaylı anlatacağım. Kaç katılımcı nasıl seçilecek, bunların özellikleri ne olacak, karıştırıcı değişkenleri nasıl kontrol edeceğim bunları hep düşündüm ve sözle anlatacım. bu posterin bir öneri olması nedeniyle gelecek zaman kipi kullanıyorum.

Beklenen Sonuçlar: Beklediğim sonuçları grafik halinde sunuyorum. X ve Y axislerinin ne anlama geldiği, barlarda hangi renklerin neyi temsil ettiği açıkça belli. Beklediğim sonuçlar ile ilgili olarak neden bu değerleri seçtiğimi de poster sırasında sözle anlatacağım. Bu sonuçları neden beklediğimi ve bu sonuçların hangi açıklamayı desteklediğini yine sözle anlatacağım.

bottom of page